lördag 9 januari 2010

God Fortsättning!

Ja, God Fortsättning till er alla! Det har hänt en del sedan jag skrev senast. Fredrik kom hem från Thailand i mellandagarna och mådde tyvärr inte alls bra. Hela familjen hade tydligen dragit på sig någon magsjuka och hade hög feber och var riktigt dåliga. Som tur var fick han i alla fall komma hem, med sig hade han dock inte mindre än 6 st (!) olika mediciner! Idag mår han bra, som tur är - men det var först efter nyår som det började vända på riktigt. Så nyåret blev stillsamt, ett väldigt lugnt firande med enbart jag & Fredrik, en god middag, tv och lite fyrverkerier. Det var mysigt!

I övrigt har jag jobbat på. Blå Faran har krånglat extra mycket under den extrema kyla som har rått under de senaste veckorna. I tisdags vägrade hon att starta när jag skulle åka hem från jobbet. Hon var verkligen helt död. Så i onsdags, på trettondagen när vi var lediga åkte jag, Fredrik och pappa till mitt jobb och försökte starta henne med startkablar och pappas batteri. Helt utan framgång. Vi tog nästan slut på pappas batteri i försöken, men ingen reaktion från Faran. Så i torsdags när jag var åter på jobbet ringde jag mitt försäkringsbolag. De skickade ut en bärgare som efter mycket kämpande till slut fick igång henne! Första elkällan han försökte med fungerade inte, men sen tog han fram de stora resurserna och då startade hon efter ett antal försök. Så då fick jag äntligen köra hem Faran och parkera henne i garaget hemma. Där står hon tryggt nu och vi får se när jag törs använda henne igen.

Jag & Fredrik investerade i ett Nintendo Wii precis innan nyårsledigheten. Till konsolen fick vi med Wii Sports som innehåller tennis, golf, bowling, baseball och boxning. Vi köpte även till spelet Mario och senare Kung Fu Panda. Vi har haft så roligt med vårt Wii, speciellt när vi har spelat Mario. Maria och Per kom över en kväll och vi försökte spela 3 personer samtidigt, något som ofta ledde till utbrott av ilska och galna skrattsalvor. Vi har enbart hunnit testa Kung Fu Panda kort, men under den lilla stunden råkade jag skapa en buckla i väggen när jag frenetiskt viftade med armarna för att kontrollera Pandan, så man får passa sig med Wii! Det är mycket rörelse och det är lätt att det händer en olycka. Men det är så roligt! Och i vissa fall en väldigt svettig aktivitet, när Fredrik & Maria boxades gick det riktigt hett till. :)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Läste ni hade en Wii.

    Undrar om ni är intresserad av att vara med och ordna över internet så att både ni och jag får 500 gratis Wii Points att handla för i Wii Shoppen på konsolen? Vore trevligt eftersom båda vinner på det :) Det fungerar om ni varit inne på Wii shop tidigast 26 december.

    Hör gärna av er om det verkar intressant, till koskos80@gmail.com

    Mvh Johan Kristoffersson

    SvaraRadera