onsdag 20 oktober 2010

Skriv ett brev?

I morse ringde jag till Hudkliniken på KS för att få reda på hur det går med min remiss som skickades dit för andra gången för drygt 1 månad sedan. Jag får till svar att den är "under bedömning". När jag frågar hur lång tid det brukar ta att få sin remiss "bedömd" med tanke på att jag redan väntat i drygt 2 månader (1 månad första gången och nu har det gått ca 1 månad igen) så får jag till svar:

"Testa att ringa nästa vecka. Eller skriv ett brev och fråga."

Skriv ett brev och fråga? Det räckte inte med att jag frågade det per telefon? Utan jag ska sätta mig ner, skriva ett brev, stoppa i kuvert, frimärka och lägga på posten och sedan invänta svar då? Får jag svaret via brev också? Det hela känns lite... gammaldags. Ibland undrar man ju varför vissa saker ska vara så omständiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar