tisdag 23 juni 2009

Golv till köket

Jag har haft en släng av svår beslutsångest ( i en sisådär 6 månader) när det gäller vad för golv jag ska lägga i köket och korridoren utanför badrummet. Renoveringen här hemma har dessvärre stannat upp på grund av detta då jag inte kan fortsätta innan beslut är fattat. Det har inte hjälpt att Fredells renoverar sin golvavdelning så de har inga brädor för display och inte heller några förpackningar som man kan titta på utan beslut måste fattas enbart genom att kolla på bilder i en katalog. Men golv måste man ju känna på och titta på i olika ljus för att kunna bestämma sig. Igår åkte jag & Fredrik till Barbarky och kikade på lite olika golv. Inne på Beckers nya hem hittade jag ett som jag gillade, ett laminat som är väldigt trälikt, men bättre hållbarhet än parkett. Märket är Tarkett och jag fick låna hem 2 plankor för att testa hemma. Jag fotade dessa utlagda mot de vita socklarna samt den vita väggen i vardagsrummet (då det även kommer att bli vitt i kök och korridor).

Tarkett laminat, valnöt, 2-blockad.

Golvet i jämförelse med golvet i vardagsrummet.

Så, vad tycks? :)

3 kommentarer:

  1. Har du bestämt dig än? Stor skillnad mot vardagsrumsgolvet, men det kanske inte gör något?

    SvaraRadera
  2. Har inte fattat beslut riktigt än, men det lutar fortfarande åt detta golvet. Spelar ingen större roll för mig att det skiljer sig mkt från vardagsrumsgolvet, tog mest det fotot för att man ska kunna jämföra/ha något att relatera till för att förstå hur det här golvet ser ut när det gäller färg och ljus.

    SvaraRadera
  3. Nä, inte valnöt i köket gumman, kram mamma

    SvaraRadera