onsdag 10 juni 2009

Waitin' on a Sunny Day

So much to do, so little time. Tiden bara springer iväg och jag blev så chockad i söndags när jag insåg att jag har semester snart! Jag har väl inte tid med semester, alldeles för mycket att göra på jobbet. ;) Men likväl, snart är det dags. Det har hänt en del sedan jag senast skrev, ska försöka sammanfatta det mesta på ett bra sätt: Jobb, jobb, jobb, jobb... Det var väl en bra sammanfattning? Nej, skämt åsido - mycket av min tid den senaste månaden främst har gått åt till att jobba. På dagarna, kvällarna och helgerna. Det har varit tufft, men snart blir det som bekant lite ledig tid för mig. Vissa delar av arbetet har varit påfrestande mentalt också då min enhet har hanterat en del administration kring uppsägningar.

I övrigt har det varit lite sisådär med hälsan. Jag fick antibiotika senast jag var hos hudläkaren och vissa av min symptom förbättrades, andra fick tyvärr inte medicinen någon effekt på. Jag fick besked i fredags om att jag behöver opereras och en remiss till Kirurgen på SÖS har skickats. Hoppas att jag får en tid i slutet av sommaren så jag slipper vara handikappad under semestern. ;) Jag har också råkat ut för en elak UVI som jag nu äter en annan antibiotika för. Ett till sjukhusbesök är inplanerat under morgondagen, får se om infektionen har lugnat sig eller inte. Är trött på smärta och hoppas att det går över snart...

Nu till roligare saker! I torsdags (4/6) var jag, Fredrik, hans pappa och hans bror och såg Bruce Springsteen! Jag är inte det största fanet direkt, men jag gillar hans musik och han är ju en grym liveartist! Vädret var ju tyvärr inte det bästa just den kvällen då det regnade konstant och det var bara 7 grader i luften. Men stämningen var så hög och värmde så bra att vi ändå kunde njuta till fullo av framträdandet! Vi kom in på arenan en halvtimme efter att konserten skulle ha börjat då det var långa köer utanför och förvånande få som arbetade med att förkorta dessa, men Bruce var så snäll att han väntade på oss. Tyvärr var det runt hälften av publiken (15 000 av 30 000) som fortfarande befann sig utanför när Bruce var tvungen att dra igång.

Konserten startade med dragspel och "Idas sommarvisa" följt av passande "Who'll stop the rain". Synd att den sistnämnda låten inte orsakade ett uppbrott i regnandet, det hade varit magiskt! Men kvällen var fylld med magi oavsett, många bra låtar och ett oerhört engagemang från "Bossen" och bandet och improvisation gör att jag får instämma i påståendet att Bruce är absolut en av de främsta liveartisterna, vilken show! Jag kan inte återberätta hela, men kan kortfattat skriva om ett par extra minnesvärda tillfällen:

Waitin' on a Sunny Day - när Bruce sjöng denna låt sprang han omkring framme vid pubiken och lät dem sjunga med i låten. Folk tog på honom, på hans armar och hans ben, men han ryggade inte tillbaka utan fortsatte sjunga så nära, det såg ut som att han stod mitt i publikhavet nästan. En pappa lyfte upp sin 7-åriga dotter på axlarna och Bruce tog fram micken till henne. Hennes engelska var ju inte den bästa och hon fick inte till alla orden riktigt, men hon vågade och hon sjöng! Hon sjöng inte bara en mening utan flera och publiken var överförtjust. Bruce lyfte slutligen upp henne på scenen och höll henne i sina armar ett tag innan hon fick komma tillbaka till pappa, det måste ha varit en stor upplevelse i båda pappans och dotterns liv!

Vid ett tillfälle samlade Bruce in plakat från publiken där folk hade skrivit upp låtförslag, önskningar för vad Bruce skulle sjunga härnäst. En relativt stor del av konserten spelade han just dessa låtar. Någon hade skrivit på ett plakat:

"Please, do not ever never ever play a concert outside again in Sweden before midsummer!"

Vi får väl se om han hörsammar den uppmaningen. ;) Det var även en som hade skrivit låten "Twist and shout" och ytterligare en till låt som inte är någon Bruce-låt (minns inte vilken det var i dagsläget) men som han ändå framförde och som blev väldigt bejublat. Det var verkligen en fantastisk show. Vi avslutade kvällen på Hard Rock Café med att avnjuta ett par bira och lite nachos.

På fredag kväll kom Maria över på besök och vi åt tacos och spelade kort. På lördagen åkte jag och Fredrik över till hans familj och jag fick då träffa hans mamma, brors tjej och deras barn för första gången. Hans bror och pappa hade jag redan fått nöjet att träffa på konserten. Vi åt en god middag som Fredriks pappa lagat och sedan bänkade vi oss i soffan och tittade på Sverige vs Danmark. Den matchen gick ju som bekant inge vidare då Sverige förlorade, på sin egen nationaldag. Men jag hade en jättetrevlig kväll i alla fall, Fredrik har en väldigt mysig familj. :)
På söndagen kikade Maria och Per förbi. Vi såg filmen "Twilight" som var överraskande bra, väldigt välgjord och "snygg" film.

1 kommentar:

  1. Holloj, visst är det är det upplevelse att se the BOSS, han är the Boss för mig, minns när jag och Micke såg honom förra gången han var här, ha nu en trevlig Midsommar på Hällnäset, kramiz Mamma

    SvaraRadera