måndag 8 februari 2010

Fel sms

Att skicka sms till fel person, få sms som inte var menat till en själv eller skriva fel i ett sms har vi säkert alla gjort vid något tillfälle. Oftast är det inget som får några större konsekvenser, ett stavfel hit eller dit spelar ju inte så stor roll. Men ibland kan det gå riktigt illa. Jag hittade nyligen en hemsida där folk kan gå in och skriva om vad de har för erfarenheter av felaktiga sms, man får lista vem det gått till, vad det stod i smset samt vad svaret var. Den här sidan är smått beroendeframkallande, så säg inte att jag inte varnat:

Felsms.com

Av en slump råkade jag faktiskt få ett sms som inte var menat till mig häromdagen. I smset stod det: "Hej älsklingen, äntligen framme. Gick resan bra hem? Puss!". Detta sms var från en helt främmande person och jag förstod direkt att det hade gått fel. Men tänk om jag hade varit ute och rest på någon konferens eller dylikt och om jag hade en väldigt svartsjuk partner som såg smset innan jag såg det, vem vet vad det hade kunnat leda till för diskussioner... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar