söndag 28 februari 2010

AW och födelsedagsfirande

I fredags var jag på månadens andra After Work. Vi började kvällen på Och himlen därtill, högst upp i Skrapan på Södermalm. Cocktailbaren är på våning 26 och färden dit i hissen gick så snabbt att jag fick lock i öronen. Där uppe var det trevligt, men just i fredags var det dimmigt så det var inte mycket till utsikt. Dock fick man känslan av att vara uppe i molnen och uttrycket "in i dimman" när vi skålade med våra drinkar fick en ny innebörd. ;) Efter himlen drog vi vidare till tapasrestaurangen La cucaracha på Bondegatan. Mysig lokal, men tyvärr rätt dålig service (den tuggummituggande servitrisen med dålig attityd sänkte betyget rätt kraftigt) och maten var sisådär. Men vi hade i alla fall väldigt trevligt tillsammans och det var en kul kväll!

Igår shoppade vi lite på dagen. Jag hittade superfina flip flops på Accessorize (favoritbutiken!). För ungefär 3-4 år sedan köpte jag ett par liknande som användes flitigt under 2 ½ år innan de tyvärr gick sönder. Jag letade febrilt efter ett par liknande, men förra sommaren fanns det enbart plastiga flip flops att få tag på och jag var så besviken. Slutligen hittade jag faktiskt ett par bra i en heminredningsbutik, av alla ställen, men de var inte riktigt lika bekväma och glittriga som de från Accessorize. Jag kommer absolut att göra fler besök där innan sommaren, men dessa inhandlades kvickt:

På kvällen firade vi Christinas födelsedag hemma hos Per & Chris. Vi tittade på Melodifestivalen, drack drinkar & öl, åt tårta och spelade spel. Helt plötsligt var kl 4 (tiden går fort när man har roligt) och ögonlocken började kännas tunga. Hur blev klockan så mycket så snabbt? Vi var hemma innan kl 5, men idag har det inte blivit mycket gjort, har varit helt slut och haft en blixtrande huvudvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar