söndag 21 november 2010

Badrummet innan renovering

Den 2 november drog renoveringen igång i badrummet i Skarpnäck. Vi mötte utrivningskillarna där på morgonen för utlämning av nycklar till bostaden. Allt förutom torktumlaren ska kastas och ersättas av nyare förmågor. Tvättmaskinen hade passande nog lagt av några veckor innan renoveringen, skönt att den inte gjorde det ett par veckor efteråt istället så att vi blivit tvungna att byta den senare. Nu ska den gula plastmattan, det vita 15x15 kaklet med de rosa inslagen, det trasiga badkaret och tvättmaskinen, det gamla handfatet och toan och spegelskåpet där spegeln inte blir riktigt ren längre bort! Nytt och fräscht ska det bli!

Fantastiskt skönt kommer det bli när det är klart, resan dit har tyvärr inte varit så behaglig. Främst pga byggentreprenören som föreningen anlitat som har varit allt annat än tillmötesgående. Han är svår att få tag på (upprepade samtal, röstmeddelanden och mail i ett antal dagar så kanske man har tur sedan) och han gillar inte att jag vill bestämma själv så mycket när det gäller material och arbete. Jag vill ha koll på kostnaderna men jag får sällan raka svar och en specificerad skriftlig offert som jag bad om redan från början är tydligen en omöjlighet. Det har varit väldigt energitömmande att ha kontakt med den här mannen och slutligen komma fram till vad vi ska ha för prylar och det är den främsta orsaken till att jag inte har uppdaterat så mycket på bloggen denna månad. Jag har helt enkelt inte orkat redovisa för alla turer och irritation och den har dominerat mitt sinnestillstånd. Men nu är det förhoppningsvis lite paus i det då allt är bestämt och beställt nu. Dock skulle jag bli väldigt förvånad om han inte kommer att krångla med mig när det är dags för återställandet av badrummet igen. Men det tar vi då! Nu ska jag försöka njuta av att inte höra av honom på ett tag. :)

Så här såg badrummet ut innan renovering:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar