söndag 17 maj 2009

"Dumskalle"

Tjejmiddagen var precis som väntat väldigt rolig, många skratt, mycket dricka och fantastiskt god mat! Den där Håkan kanske man ska hyra in någon gång... Det blev även lite Singstar under kvällen, men enbart schlagerlåtar gjorde ju min insats till en mer eller mindre medioker föreställning. Trots allt var det roligt att sjunga "Främling" för fulla muggar, det togs några danssteg också, försök att stå still till den! Kvällen fick dock tyvärr ett abrupt slut pga yttre omständigheter som jag inte vill gå in närmare på här, då jag inte har något med det att göra.

Igår, lördag hjälpte jag syrran att fixa lite ärenden och sen åkte jag och Per till Fredells för att kika på golv. Har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha i hall och kök och nu har renoveringen stått still lite väl länge! Men besöket underlättade inte beslutet då de fortfarande (!) håller på och renoverar på Fredells så det finns ingen utställning av golv där och inte heller några golv på lager. Jag får alltså basera mitt beslut på foton i en katalog, något som känns lite svårt när det gäller golv eftersom att man vill klämma & känna lite! Besöket avslutades iaf på Piloten där jag och Per åt en välförtjänt lunch. På kvällen åkte jag och Fredrik till Sickla och kikade på bio, Wolverine var det den är gången, lagom underhållande film men upplevelsen förstördes lite då jag hade en "flåsare" bredvid mig.

I morse när jag vaknade hade jag inte mindre än 5 missade samtal på mobilen, och då hade jag inte ens sovit speciellt länge, 2 röstmeddelanden var lämnade också. Det första jag lyssnade av var från en ung kille (säkert inte äldre än 7-8 år) som sade med en sockersöt röst att han sökte "Julia" och han undrade om hon inte ville leka. "Nawh, så sött" tänkte jag. Så lyssande jag av nästa meddelande... Det var från samma sockersöta lilla charmör, men den här gången var tonen lite argare: "DUMSKALLE, varför svarar du inte?" *klick*. Jag skrattade gott!

3 kommentarer:

  1. Välkommen till bloggvärlden kära systeryster.

    Jag förstår precis hur han känner, den lille lågstadiepojken - du är lite dålig på att svara i telefonen ibland. ;)

    Hur var Wolverine, en film att rekommendera..?

    kram

    SvaraRadera
  2. Oh, min första kommentar! Tack för välkomnandet! :)

    Jo, jag är ju inte alltid den bästa på att svara i telefon. Men det förekommer ju att man är upptagen med annat... Men du däremot, du är ju inte snabbast på att besvara mail. ;)

    Wolverine var helt ok, jag gillar ju honom så att jag tyckte att den var bra. Den skiljer sig ju en del från de andra X-men då det är lite mer story vilket gör att den blir dels mer intressant men även lite mer långdragen. Jag gillade den, men är man ute efter en massa "X-action" så kanske man ska gå & se ngt annat.

    SvaraRadera
  3. Kommentar från syster två! Kuuul med en till blogg att följa i familjen! Nu fattas bara Micke - haha - that´ll be the day...

    Kramopuss!

    SvaraRadera