tisdag 13 oktober 2009

Persienner till köket

Just nu händer det mycket med renoveringen. Jag har inte bara köpt en massa möbler på sistone utan även börjat kika på persienner. I köket har vi tre ganska stora fönster där solen ofta lyser in på dagarna, supermysigt för det mesta men ibland finns behov för att skymma en del av solljuset. I princip alla grannar har persienner och har alltid haft det, men inte vi. Jag konrollerade med bostadsrättsföreningen och det visade sig att detta antagligen var ett tillvall som den första hyresrättsinnehavaren kunde välja. Tyvärr har då inte den personen valt detta i just vår lägenhet och nu måste jag alltså ordna med detta själv.

Efter att ha kontaktat ett tiotal olika "persiennföretag" visar det sig att det är otroliga skillnader i priser! Jag har ännu inte fått svar från alla, men den billigaste än så länge tar 1680 kr för material, uppmätning, installation och garanti och den dyraste 3200 kr! Båda priserna är inklusive moms och den senare är ju i princip dubbelt så dyr som den förstnämnda, för samma produkt! Det lönar sig verkligen att jämföra på denna marknad märker jag. Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar