måndag 12 oktober 2009

Tavlor och ytterligare en Gustaviansk möbel!

Jag har under många år haft svårt att hitta snygga tavlor. Utbudet har inte stämt överens med min smak och tillslut gav jag väl upp hoppet lite. Nu under renoveringstider har jag börjat titta igen då jag kommer att behöva lite färg på mina vita väggar. Jag har kikat på olika möbelbutiker och på nätet under flera månaders tid och även på Antikmässan som jag var på med syrran i helgen. Så hittar jag plötsligt massvis av fina tavlor på ett och samma ställe! Och det var inte riktigt där jag trodde att jag skulle göra fynd. Nu har jag köpt, ramat in och hämtat ut inte mindre än 9 tavlor från Gallerix! Foton kommer vid senare tillfälle, när jag fått dem på plats.

I söndags åkte jag och Fredrik på en liten roadtrip till Sala av alla ställen. Jag hade spanat in en annons på Blocket för ett Gustavianskt sideboard från 60-talet och hade haft kontakt med säljaren i några dagar. Vi lånade mormors bil och gav oss ut på vägarna, trotsade mörker och regn. Väl framme blev jag inte besviken, möbeln var i bra skick och den var väldigt vacker. Säljaren var dessutom väldigt trevlig och vi fick inte bara möbeln med oss hem utan en stor påse nyplockade och rensade kantareller också! Vilken bonus! :) Foto på sideboarden kommer också när möbeln är på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar