torsdag 15 oktober 2009

Stygnen borta & svinspruta!

Igår fick jag äntligen ta bort alla mina stygn. För en vecka sedan när jag var där för att ta bort dem första gången tog distriktsköterskan enbart bort 1 stygn, resten fick sitta kvar då såret fortfarande inte läkt trots att det hade gått 2 veckor sedan operation. Igår hade såret dock läkt tillräckligt bra för att stygnen skulle kunna avlägsnas. Det känns så skönt att vara av med dem, det kommer att underlätta för mig.

När jag ändå var på Vårdcentralen passade jag på att fråga angående vaccinet mot svininfluensan. Jag hade lagt märke till att det var rätt kaosartat nere i lobbyn och det visade sig att detta berodde på att det var första dagen de vaccinerade på just den vårdcentralen. Till en början vaccineras enbart riskgrupperna, men det visade sig att jag tillhör en av dem pga mina mediciner (eftersom att de är immunosuppressiva). Så jag passade på, när jag ändå var där och fick mig en liten spruta (1 timme efter premiären). Sticket gjorde inte ont alls, men senare på kvällen fick jag ont i den armen där doktorn stack, det kändes ungefär som en kraftig träningsvärk. Nu hoppas jag att jag slipper influensan. :)

Utöver ovan hälsorelaterade kommentarer har jag också för närvarande en riktigt elak UVI. Har medicinerat i två veckor, men det har dessvärre inte hjälpt utan jag har bara blivit sämre och sämre. Nu är smärtan väldigt påtaglig och jag går på starka smärtstillande som tyvärr inte hjälper nämnvärt. I morse åkte jag därför till KS och lämnade prov och nu väntar jag på att de ska höra av sig så att jag får en annan medicin som förhoppningsvis fungerar bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar