tisdag 2 mars 2010

Drömmer mig bort...

Jag sitter här och drömmer mig bort till fjärran länder, till våren, till det gröna landskapet... Utanför snöar det. Som vanligt. Jag har egentligen inget emot snö, jag tycker om vintern och kylan, älskar att gömma sig under täcket hemma när det är riktigt kallt och bara krypa nära och värma sig... Gosigt, mysigt och alldeles fantastiskt. Det är så vackert när den första snön kommer, det gråa ersätts med det vita, man får ny energi och bli piggare. Tar tag i små projekt och "boar in sig" ordentligt hemma.

Men nu tycker jag vintern har gått till överdrift, räcker det inte? Denna vinter måste ha slagat alla rekord, ända sedan mitten av december har det inte bara varit snö, det har varit mycket snö! Igår såg jag asfalt för första gången på länge i Skarpnäck, men idag är den täckt på nytt av allt det vita. Man halkar, sjunker ner i snödrivor och kämpar sig fram i full storm så fort man är på väg någonstans. Jag ska väl egentligen inte klaga, jag har tur som har bil (för närvarande mormors då Blå Faran har gått i tillfällig pension i mormors varma garage). Det finns de som har det mycket värre än vad jag har.

Men jag drömmer mig bort... Kikar på vackra bilder på soliga landskap i andra länder. Som den lilla gröna vulkanön Ischia i Neapelbukten, Italien. Namnet på ön påminner ju om något tråkigt, men när jag studerar fotona får jag ju en helt annan bild och längtar dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar