tisdag 28 september 2010

Fuktskada och renovering av badrum

Jag tror inte att jag har nämnt det här i bloggen tidigare, men vi är mitt uppe i en renovering av vårt badrum. Vår bostadsrättsförening gjorde för ett antal månader sedan en besiktning av samtliga lägenheter gällande fukt- och ventilationsproblem. Det visade sig att ett stort antal lägenheter i föreningen har någon typ av fuktskada i sina badrum, vissa värre än andra. Efter ca 3 besiktningar, möten, samtal och mail så fick vi beskedet att vårt badrum måste renoveras. Detta inträffade i princip i samband med att övrig renovering var slutförd för min del (och renoveringspengarna spenderade). Vi trodde att "nu är vi klara, äntligen", men så blev det alltså inte.

Sedan beskedet har jag varit upptagen med att ringa runt till försäkringsbolag, butiker och entreprenörer, kika på badrumsinredning i olika kakelbutiker och Fredells, jaga information på nätet och beställa ett antal olika kataloger. Det är mycket att tänka på och entreprenören har gett oss några riktlinjer att hålla oss efter. Det är en hel vetenskap att renovera badrum! Jag som dessutom brukar ha lite svårt att bestämma mig har redan hunnit ändra mig några gånger och alla beslut är långt ifrån fattade. Men det börjar formas nu! Vi har kommit en bit på vägen och det känns väldigt skönt. Mer info och foton kommer!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag heter Cecilia och är intresserad av att komma i kontakt med dig angående ett bygg- och renoveringserbjudande som jag tror kan vara av intresse för dig och dina läsare. Har du en e-postadress jag kan nå dig på?

    Mig når du på cecilia@prontocommunication.se

    Vänligen,
    Cecilia

    SvaraRadera