måndag 27 september 2010

Höst = AW?

Hösten har verkligen debuterat i Stockholm nu! Det är kyligt, det blåser och redan har löv börjat falla till marken. Vi har haft flera dagar med solsken när det har varit fantastiskt vackert ute, jag hoppas att jag kan få uppleva det någon ledig dag också så att jag kan ta en promenad i det härliga höstvädret! September månad känns som nystart för alla after works också. Nu är folk tillbaka från semestarna och det är dags att börja pubba igen. Förra veckan var jag ute 4 kvällar av 5 möjliga, vilket inte är så vanligt för min del. Och jag var bra trött i helgen... Men det var väldigt trevligt!

På tisdagskvällen bevittnade jag och Fredrik när Hammarby besegrade Degerfors med 2-1. En något kylig kväll, men vi hade klätt oss varmt. I pausvilan gjorde Hammarbys framtid entré när över 400 barn och ungdomar klev in på planen, gjorde ett ärevarv och mottog publikens jubel. De var så söta och jag fylldes av en känsla av hopp inför Bajens framtid!

Fotona är lånade från Hammarbys hemsida.

På onsdagskvällen hade vi AW hemma hos Lisbeth som bor centralt i Stockholm i en vacker lägenhet. Vi (jag, Magdalena, Helena, Junior och Lina) blev bjudna på fördrinkar, tilltugg och efterrätt, däremellan åt vi hämtpizza också. Mysigt, gott och så roligt att få träffa tjejerna igen! Linda (Junior) hade med sig lille Oscar som föddes den 8/8, alltså dagen efter min födelsedag. Han var kvällens mittpunkt och jag fick äran att hålla honom i min famn en bra stund. Han var så varm, gosig och mjuk att jag inte ville släppa taget!

På torsdagen hade vi ett halvdagsmöte på jobbet som avslutades med bowling och middag på O'Learys i Sumpan. Förra gången jag bowlade gick det inge vidare, men denna gången förbättrades statistiken något. Redan andra omgången fick jag en strike! Det blev inte så många fler av den varan, men nästa gång kanske jag är unstoppable! ;) Middagen på O'Learys var mycket god, det var väldigt trevligt sällskap men tyvärr lite högljudd lokal. Men vi hade kul ändå!

Arbetsveckan avslutades i sällskap med Katarina och Elenore. Vi tog några öl (Elenore tog några glas vin) och åt en mumsig middag på Old Beefeaters In på Götgatsbacken, en av mina favoritpubar. Deras lamm från grillen tillsammans med lite tzatziki och klytpotatis är fantastisk! Vi hade riktigt kul och det var en mycket bra avslutning på en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar