tisdag 24 november 2009

Blå Faran har lagt av

Nu har Blå Faran bestämt sig för att det får vara nog. Förra måndagen när jag skulle åka till jobbet vägrade hon att starta. Inte ens en hostning. Det bara klickar när jag vrider på nyckeln och radion går igång och lysena tänds. Men motorn är helt tyst. Jag försökte i åtskilliga minuter, men ingen reaktion alls fick jag. Till slut gav jag upp och Fredrik var snäll och skjutsade mig till jobbet. Han har ställt upp ända sedan dess och skjutsat mig till & från jobbet dagar då det har funkat för oss båda och även skjutsat mig fram och tillbaka till sjukhuset en dag när jag hade fått en besökstid mitt på dagen. Tur att jag har Fredrik! :)

Återupplivningsförsök ska tillämpas, men det blir nog tidigast denna helg jag kan få hjälp med detta. Men jag börjar ju bil rejält trött på att hon ska vara så oberäknelig och opålitlig så fort det är lite fukt i luften... Så kan man ju inte ha det i längden. Så jag har "satt ut en efterlysning" hos bilförsäljaren Magnus att han får hålla koll på om någon lämplig kandidat till mig dyker upp hos honom. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar