måndag 9 november 2009

Helgen som passerat

I lördags var jag hemma hos min kära syster Maria och hjälpte henne att städa och pyssla lite inför en middagsbjudning. Vi var även och handlade mat på ICA Kvantum i Sickla. Därefter åkte jag hem, duschade, gjorde mig iordning och sen åkte jag och Fredrik direkt in till Intiman på Odenplan. Där mötte vi upp hans föräldrar och så gick vi på teaterföreställningen "Obesvarad kärlek" med Babben Larsson och Loa Falkman. Så här står det om föreställningen på nätet:

"Se Babben Larsson i den sanna komedin om överklasskvinnan Florence Foster Jenkins som älskade opera och som älskade att sjunga. Trots sin passion saknade Florence helt musikalisk begåvning men detta hindrade henne inte från att självsäkert inta några av världens största scener... Hennes ackompanjatör Cosme McMoon, spelad av Loa Falkman, är den kunnige musikern som konfronteras med den helt okunniga "sångerskan" och som här berättar hennes historia."

Föreställningen var alltså baserad på en sann historia. Jag brukar i vanliga fall inte uppskatta teater så mycket, men denna var rätt underhållande och Babben och Loa är ju väldigt kompetenta. Babben var särskilt imponerande när hennes gotländska dialekt slipats bort, det var bara vid ett fåtal tillfällen man kunde urskilja den säregna dialekten. Efter teatern gick vi och åt gott på en italiensk restaurang i närheten.

På söndagen åkte jag och Fredrik till Farsta Centrum. Där gick vi på jakt efter en ny mobiltelefon med abonnemang till mig. Och vi hittade något som jag tror kommer passa mina behov alldeles utmärkt (och lite därtill...). Jag valde 3 som operatör och jag kommer att flytta över mitt hemnummer till mobilen, så slipper jag den kostnaden som det innebär. I abonnemanget har jag en pott där jag dessutom har lagt in en del tilläggstjänster så som att jag kan surfa på mobilen i hög hastighet samt att jag ringer gratis (minutkostnad) till andra med 3 samt till alla fast abonnemang inom Sverige. Till detta abonnemang valde jag en Ericsson Satio, en touchtelefon med bland annat gps, en riktigt häftig kamera (12.1 MP, xenonblixt, autofokus samt ansiktsigenkänning) och mycket mer! Än har jag inte fått börja leka med telefonen (ikväll är den färdigladdad), men här är den:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar