lördag 5 december 2009

Jag börjar se slutet...!

Ja, vi har kommit långt med renovering, städning och montering av möbler även om det fortfarande känns som att det är en hel del kvar! I år blir det julafton hemma hos mig för första gången, så jag vill ju bli klar tills dess! Vi har nu bokat tid med "Persiennmannen" som ordnar persienner i sovrummet på tisdag och sedan ska vi faktiskt lyxa till det veckan innan jul med att anlita en städerska! Det har aldrig hänt förut, men nu är det mycket att hinna med och det finns en hel del grovstädning (badrum, kök, element och fönsterputs) som kommer att ta mycket tid och energi. Det kommer två städerskor hit som har tillgång till lite annan utrustning än vad jag själv har. Det ska bli så otroligt skönt att få de där sakerna utförda, de som gnager konstant på samvetet. Den dagen kommer jag att åka till jobbet som vanligt och när jag kommer hem... Ja, då kommer allt att vara klart! Underbart skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar