onsdag 9 december 2009

Blå Faran, Persiennmannen och vita karmar!

Igår morse lämnade jag in Blå Faran till Bildoktorn på nytt. Denna gång för att jag tröttnat på att jag måste låta henne stå och brumma i en kvart om det har regnat under dagen och ändå har jag inte kunnat vara säker på hemvägen. Farbror Bildoktor upptäckte en hel del saker i Faran som inte riktigt såg ut som de skulle. Tändstiften var så nerslitna att de "såg ut som pennor" när de egentligen ska vara platta, fördelarlocket var så utslitet att det uppstått ett glapp mellan elektriciteten och motorn samt att rotorn behövde bytas ut. De bytte även ut en lampa bak som jag bett dem fixa. Notan slutade på en överkomlig summa, så Faran klarade livhanken denna gången. Bildoktorn påpekade dock att kopplingen kommer att behöva bytas ut snart då den var väldigt trög och den prislappen är inte Blå Faran längre värd. Men så länge det funkar så är jag nöjd!

Persiennmannen var på nytt besök i lägenheten under dagen. En väldigt speciell man med otroligt starka åsikter. Om allt. Fredrik fick ta emot honom denna gången vilket resulterade i att ett arbete som skulle ta 15 min tog 1 h 45 min för att de snackade datorer. Fredrik får skylla sig själv, jag gömde mig framför arbetsdatorn när han var på besök förra gången... :) Men nu har vi fina mörka persienner i sovrummet också!

På kvällen var det dags att fortsätta med renoveringen. Jag tejpade och målade dörrkarmar och Fredrik monterade bokhylla. Det städades, sorterades, plockades, diskades och tvättades. Ikväll blir det mer målning och snart kan vi sätta på de nya dörrarna! Det ska bli så skönt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar