söndag 20 december 2009

Semestern snart slut!

Jag passade på att ta några dagars semester så här innan jul för att kunna umgås med familj, vänner samt att förbereda för julen.

På onsdagen hämtade kära syster Cathrine i Nynäshamn där hon kom in med färjan från Gotland. Det snöade väldigt mycket så både bilfärden och båtfärden blev ett äventyr för syster. Jag var dock väldigt tidig i Nynäs och lyckade stifta bekantskap med en ung tjej som var på väg till en TV-inspelning. Hoppas att det gick bra för henne, kanske får jag se henne på TV någon gång i framtiden! Jag & Cat åkte och hämtade upp syster Maria och vi åkte sedan till Forum Nacka för lite shopping! Det blev egentligen inte så mycket shopping gjord för någons del, men vi hade väldigt trevlig i alla fall!

Vi tillbringade ett antal timmar i Forum och sedan begav vi oss till mormor för familjemiddag! Vi blev totalt 12 (!) personer på middagen och mormor bjöd på en fantastisk middag, som vanligt. Alltid lika trevligt att umgås med familjen, men man blir ganska trött efteråt då vi i vår familj är ganska duktiga på att prata och om ingen lyssnar på oss så höjer vi helt enkelt rösten, alla avbryter varandra och volymen eskalerar tills någon inte klarar av det längre och skriker "Nu får ni vara tysta" och sedan börjar det om på nytt! Det är både härligt och jobbigt samtidigt och jag brukar tycka lite synd om de som är nya i familjen, det tar ett tag att vänja sig. :) Efter middagen nattade Cat över hos oss och dagen efter körde jag henne till Nynäs på nytt. Ett härligt dygn med min underbara syster!

Resten av torsdagen fixade jag ärenden, lämnade tillbaka bilen, shoppade, hämtade ut paket, städade och slängde miljöfarligt avfall. På kvällen gjorde Magnus mig & Fredrik sällskap och vi tittade på en film som vi gillade allihopa; "Law Ibiding Citizen". Rekommenderas starkt. På fredagen passade jag & Fredrik på att umgås lite med varandra på dagen. Han hade en tenta på morgonen och har därför varit upptagen med att plugga inför den de senaste veckorna, så vi hade lite att ta igen, speciellt med tanke på att Fredrik kommer att vara borta över hela julen. På kvällen gick vi tillsammans med Per och såg filmen "Avatar" som hade premiär den dagen. En riktigt snygg film, vacker och mycket bra specialeffekter, klart sevärd.

Avatar

Så igår, lördag fixade jag och Fredrik dörrarna i lägenheten (vände dem åt rätt håll och skruvade på alla beslag) och sedan skjutsade jag honom till Arlanda. Där fick vi ta farväl och önska god jul då Fredrik kommer tillbaka först den 27/12. Han firar julen i varma Thailand tillsammans med sin familj. Efter ett jobbigt farväl åkte jag till Fredells, mötte upp Magnus och hjälpte honom att köpa en massa pryttlar, sedan blev det shopping och matlagning och efter det kom Maria över på middag. Efter middagen tittade vi en kort stund på TV innan vi somnade i varsin soffa (inte direkt någon chock att jag & Maria somnar i soffan, har väl aldrig hänt förut?).

Idag har jag skjutsat hem Maria, shoppat lite och sedan försökt att få ordning på lägenheten. Det är fortfarande en hel del kvar, det tar alltid längre tid än vad man tror! Men jag kämpar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar