måndag 26 april 2010

Sundsvall weekend

I fredags åkte jag, Fredrik, hans mamma Eva och hans pappa Anders till Sundsvall. På trippen upp underhöll vi oss med frågesport ur Illustrerad Vetenskap samt ljudböcker. Jag somnade i vanlig ordning, lyckas sällan hålla mig vaken i en bil längre än 1 timme (bortsett från de tillfällen jag själv är chaufför, givetvis). Väl uppe träffade jag för första gången Fredriks farmor och farfar, Ulla och Olle. Första kvällen spelade jag kort med Fredrik, Anders och Olle. Det blev några öl så jag blev lite tipsy, men lyckades ändå upprätthålla familjen Persson-Litzells ära i kortspel. Jag fick mycket beröm för mitt luriga lirande.

På lördagen åkte vi tillsammans med andra delar av familjen (farbror Per-Olof, Stefan, faster Kristina samt kusin Emelie och hennes mamma Jenny) till ett Spa på Hotellet Södra Berget i Sundsvall. Hotellet låg, precis som det låter på toppen på Södra Berget. Utsikten från lokalerna var fantastisk. Jag tog en ansiktsbehandling som var otrolig avkopplande och skön. Stressen bara rann av mig och tyngden från mina axlar försvann. Jag, Fredrik och Eva tog sedan en sväng på "stan" och en promenad på berget.

När dagen övergick till kväll åt vi en middag på restaurangens hotell. Jag provade "Lammracks med salsa verde, Västerbottensostcrust balsamico- och sparrisglacerade belugalinser". Jag gjorde rätt val. Magnifik mat. Även denna kväll avslutades med kortspel då jag återigen fick försvara familjens ära. Söndag var hemresedag. Hade en riktigt härlig helg och jag blev förälskad i Fredriks familj, glada, omtänksamma och roliga människor. :)

Utsikten från Spa Södra Berget.

Detaljbild inne på Spat.

En drake på "stan". De verkade ha en förkärlek för drakar i Sundsvall.
Hittade massvis av drakar här & där.

Fredrik och Eva på promenad.

1 kommentar:

  1. Det låter som en riktigt härlig helg gumman! Viktigt att du håller ställningarna i kortspelen, då behöver jag inte skämmas för dig! ;)

    kram syrran

    SvaraRadera