måndag 28 juni 2010

Framme!

Igår vid kl 17 åkte jag och Fredrik hemifrån. Vid kl 19 var vi framme på Arlanda där vi fick reda på att planet var försenat 30 min. Efter lite snabb shopping satte vi oss på en sportsbar och åt en god middag samtidigt som vi kikade på inledningen av Argentina vs Mexiko. Jag hejade lite extra på Mexiko, inte enbart för att de hade grönvita kläder (men det var ju ett plus!) utan för att de fick en tuff start med ett feldömt mål för Argentinarnas del, en självklar offsidesituation.

Under tiden vi kollade på matchen hade planet tydligen knappat in på förseningen, så vi fick kliva på något tidigare än vad vi hade trott från början och vid kl 21:45 lyfte planet. Det var ett litet plan, för ungefär 50 pers. Resan tog ungefär 2 timmar och 20 min, den tiden kikade jag & Fredrik på Heroes (han har inte sett den) på Marias lilla rosa (tack syrran!). Jag började prata med en kille som satt snett bakom mig som berättade att han skulle mellanlanda i Ljubljana och sedan fortsätta till Ibiza där han skulle vara i 1 månad. En HEL månad. Jag var där i 1 vecka för hmm.. var det typ 10-12 år sedan? Efter 1 vecka var man bra mörbultad, skulle inte ha överlevt 1 månad. ;)

När vi landade tog vi en taxi från flygplatsen. Chauffören snittade nog på 130 km/h (han var uppe i drygt 155 ett tag), så vi var snabbt på plats. Vid kl 01:00 checkade vi in på fyrstjärniga Union Business Hotel. Jag och Fredrik bor på 3:e våningen i ett stort och lyxigt rum med egen balkong. Badrummet är fantastiskt, fräscht, stort och med badkar (!). Jag är särskilt nöjd med balkongen. Efter ett par timmar var det sovdags och nu på morgonen har vi ätit från en majestätisk frukostbuffé. Jag är mycket nöjd och mycket mätt. :)

Det är ingen tidsskillnad mellan Slovenien och Sverige, skönt att slippa ställa om alla klockor. Vattnet här är drickbart, 100% safe enligt Lonely Planet-guiden. Vi ska snart bege oss ut på stan och börja upptäcka! Foton kommer senare!

Na svidenje!
(Goodbye)

2 kommentarer:

  1. Maria och Jonas29 juni 2010 kl. 13:58

    Låter trevligt, mera bilder på bloggen tack! =)

    SvaraRadera
  2. Som jag kämpat för att få upp bilder på bloggen! Blogspot har inte samarbetat riktigt och jag har fått testa mig fram under ett par dagar för att få upp bilder. Men nu funkade det slutligen! Hoppas att det går lite bättre nu. :)

    När drar ni till Irland förresten?

    Kram!!

    SvaraRadera