lördag 24 juli 2010

Helgerna i juli

Efter Slovenien har jag jobbat, jobbat och jobbat. På kvällarna har det varit en del AW:s, födelsedagskalas och mys. På helgerna har vi varit borta. Denna helg är faktiskt första helgen vi är hemma sedan 12-13/6. Förrförra helgen åkte vi till Ljusterö och firade Fredrik tillsammans med hans föräldrar. Vi åkte ut med båten och åt en fantastiskt god middag på Nässlingen. På fredagen hade vi varit hos Micke och firat Agnes som fyllt hela 9 år.

Förra helgen åkte jag, Fredrik och Nemi till Hällnäset. Det var avkopplande och skönt, vi låg i solstolen, badade i det varma vattnet, kelade med Nemi och så var vi ute och åt middag på restaurang med pappa på lördagen. Hällnäset är den perfekta tillflyktsorten om man har det stressigt på jobbet (vilket jag verkligen haft under sommaren). Det är lugnt, stillsamt och rofyllt. Trots den lugna miljön kunde jag dock inte sova längre än till kl 06:30 på morgonen, så då var det bara att gå upp och ta en promenad med Nemi.

Nemi var lite småfeg i början på Hällnäset, det var längesedan hon var där sist. Hon gick ut på den lilla verandan och sprang snabbt in i huset igen. När jag satte mig på trappen vågade hon sig ut lite längre, men bara till husknuten så att hon fortfarande såg mig. På söndagen vågade hon dock gå lite längre, men det är verkligen inte risk att hon smiter iväg någonstans. På nätterna jagade hon blinningar, vilket jag var mycket tacksam för då jag räknade till att jag fick hela 15 bett av de små rackarna den helgen (dock förlorade samtliga 15 sina liv på kuppen).

Det är högt vatten fortfarande på Hällnäset, dock inte i närheten av hur det var förra midsommar. På söndagen blåste det friskt, vilket var en uppskattad omväxling med tanke på det varma vädret på sistone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar