torsdag 29 juli 2010

Snart semester!

Idag är det näst sista dagen på jobbet innan semestern och det ska bli så skönt med lite ledigt! De sista veckorna har jag varit rätt slut, jag har haft en del hälsoproblem då jag blev sjuk med feber, hosta och andningssvårigheter. Jag har en astmamedicin hemma, en sådan där inhalator som jag tar ett par gånger om dagen. Samtidigt har jag halverat min vanliga medicin eftersom att jag går på de behandlingar som jag går på nu. Till följd av detta har mina hudproblem eskalerat och jag har mer smärta av sjukdomen. Dessutom har det varit fullt upp på jobbet, fram till denna vecka. Detta tillsammans leder till att jag är väldigt trött på kvällarna efter jobbet. Det är inte ovanligt att jag somnar i soffan diret efter middagen och då känner jag mig stressad för att jag inte hinner med allt det vardagliga.

Men snart är det semester som sagt och då kommer nog dessa problem att bli färre! Om vädret tillåter har vi planerat att inleda semestern på Hällnäset i några dagar. Bara ta det lugnt, mysa, bada, laga mat. Senast onsdag nästa vecka måste vi vara hemma igen. Då ska det tvättas, packas och städas. På torsdagen ska jag testa en ny frisör på rekommendation från Kirsti, då blir det ny färg och klippning.

På fredagen åker vi till Prag! Där stannar vi till onsdagen därpå. Vi kommer att bo i en lägenhet (Jasmine apartment) på Castle Steps Hotel där lägenheterna är uppemot 400 år gamla och inredda med tjeckiska antikviteter. Den här resan har vi sett fram emot länge! Prag ska vara oerhört romantiskt. Att ölen är god vet vi redan, men här är den bra mycket billigare än i Sverige också! :) Mer info om Pragresan kommer på bloggen sedan, jag hoppas på att kunna blogga därifrån.

Efter Prag har vi ytterligare 1 ½ veckas semester tillsammans. För den perioden har vi enbart lite lösa idéer, kanske tar vi en tripp till Göteborg och hälsar på Fredriks bror. Vi har några gemensamma vänner där också och Liseberg var det längesedan jag besökte! Annars väntar kanska Hällnäset och en del fixa hemma, lite dagstripper ut i Skärgården eller något helt annat. Det beror lite på vädret helt enkelt. En sak är säker i alla fall - det ska bli skönt med semester! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar