fredag 3 juli 2009

Blå Faran överlevde!

Igår morse var det dags för besiktning av Blå Faran. Det var tredje gången jag besiktade henne. Första gången efter att hon kommit till min ägo var besiktningen inte helt smärtfri. Det var lampor som behövde bytas, koppling som behövde fixas och sen givetvis det stora problemet med att alla dörrar inte gick att öppna... Den gången överlevde Blå Faran med blotta förskräckelsen och enbart pga att besiktningsmannen var så snäll att han spenderade 10 min med en Morakniv för att få upp en av dörrarna jag själv inte lyckats öppna. Innan han påbörjade försöket sa han: "Du förstår väl att jag inte kan godkänna bilen om inte alla dörrar går att öppna?". Klart jag gjorde det, men i dessa lägen är det bättre att spela dum, och det hjälpte ju...

Året därpå var det ytterligare lampor som behövde bytas och den besiktningsmannen var också lite oroad över utsläppen från Blå Faran eftersom att värdena varierade kraftigt. Godkänd även denna gången, utan kommentarer. Igår förberedde jag Blå Faran ordentligt innan besiktning, dyrkade upp alla dörrar, tog fram varningstriangeln, städade och körde henne en stund innan besiktningen (hon är lite grinig på mornarna). Och tro det eller ej, men hon gick igenom helt utan anmärkningar!!! Så man skulle kunna påstå att hon blir bättre & bättre för varje år. :)

1 kommentar:

  1. Halloj, ser att du tar bättre hand om henne än var jag gjorde, denna stora personlighet, hihi kram mamma

    SvaraRadera