måndag 13 juli 2009

Underbara kollegor!

Dagen innan jag åkte till Tyskland blev jag glatt överraskad av mina underbara kollegor. De hade, i all hemlighet, förberett ett tidigt födelsedagsfirande för mig. Veckan därpå skulle flera kollegor gå på semester och de ville hinna fira mig innan min födelsedag istället för efter, då jag har semester på min födelsedag. Helt omedveten deltog jag i en mysig fika utomhus där Camilla bakat supergoda rabarber- och jordgubbspajer. Dessa serverades tillsammans med en stor skål vaniljsås. Plötsligt reser sig Camilla upp och håller ett litet tal för mig och plockar fram presenter. Helt ovetandes om deras planer hade jag dessutom spanat in två tredjedelar av gåvorna redan innan jag fick dem (dock trodde jag att de var ämnade för andra personer). :)

Jag fick en superfin blomma (lavendel som luktar så gott) i en vitlaserad korg som passar utmärkt ihop med den väggampel jag har pelargoner i ute på balkongen. Det visade sig att Camilla hade spanat in min balkong på den här bloggen. :) Utöver det fick jag en jättefin ljushållare samt ett presentkort till Mio som kommer att komma väl till pass när jag har kommit lite längre med min renovering. Jag blev så överväldigad över deras överraskning att jag hade svårt att hålla tårarna borta. Vilka fantastiska kollegor jag har!!

För ett par dagar sedan införskaffade jag mig en egen kamera. Den jag använt hittills är Pers och jag kände att jag kan ju inte låna den för alltid, dags att skaffa egen. Per fick följa med som smakråd, teknisk expertis. Jag köpte slutligen efter mycket funderande en Olympus µ 9000, en kompaktkamera med hela 10x zoom, 12.1 Mpix och en närgräns på 1 cm. Jag har ännu inte hunnit testa den så mycket, men här följer ett par foton.

Den fina blomman jag fick från kollegorna.

Close-up.

Tvillingsporren i supermakro.

Pelargon i makro.

2 kommentarer:

  1. Du är fantastisk! Vad skulle vi göra utan dig!
    Det var kul att få överraska dig när du minst anade det ;)

    Stor kram
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Vad söt du är! Det värmer och tack detsamma till dig! Stället skulle inte fungera utan dig!

    Det var kul att bli överraskad. :)

    Många kramar!
    Linda

    SvaraRadera