söndag 19 juli 2009

Mysig helg!

Har haft en riktigt mysig helg. Igår, lördag så åkte jag & Fredrik till Nacka och åt en väldigt god middag på "Koloni", ett jättemysigt litet ställe vid strandpromenaden i Saltsjö-Duvnäs. Maten som tillagas där är främst gjord på ekologiska råvaror och de har även en egen kryddodling vid uteserveringen där vi satt och åt. Stämningsfullt och idylliskt. Vi åkte sedan vidare till biografen i Sickla och tittade på Transformers 2. Filmen var underhållande, främst på grund av alla effekter, och lättsmält, alldeles lagom. Inte superbra men inte heller dålig.

Idag har vi besökt Nacka Forum där vi uträttade lite ärenden, åt lunch, shoppade och strövade omkring lite. Vi åkte sedan ner till Nacka Strand och tog en paus nere vid vattnet. Efter den uppfriskande pausen åkte vi sedan till "Torpet" i Orhem, ett mysigt litet fik mitt i koloniområdet. Linda (Junior) på mitt jobb berättade för mig om detta ställe för säkert 2 år sedan, men till en början hittade jag det inte och när jag väl hittade dit (förra sommaren) så hade de stängt för dagen. Nu passade vi på och hann dit precis innan stängningsdags. Väldigt opretantiöst, charmigt och mysigt. Ingen kaffekopp var den andra lik, stolarna och borden var inte heller matchade och stod utspridda lite överallt och intill stod en kille och bakade vid en vedeldad ugn. En hund strövade omkring bland borden och det var verkligen en blandad skara kunder som fikade. Det blir nog fler fikor där i framtiden. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar