onsdag 10 mars 2010

Festliga drömmar och bowling

Två nätter på raken har jag drömt liknande drömmar och dessutom kommit ihåg dem. Jag drömmer oftast väldigt mycket, spännande drömmar där jag blir jagad eller att jag stressat letar efter någonting otroligt viktigt. Sedan vaknar jag upp med andan i halsen och upptäcker att jag har ont. Har det varit en väldigt spännande dröm som jag har haft svårt att slita mig ifrån så gör det extra ont, då har jag sovit "för länge". Så ser verkligheten ut för mig med min sjukdom, i snitt måste jag gå upp ungefär varannan timme varje natt för att gå på toa. Jag tror att mina drömmar är så intensiva och spännande av just den anledningen, min kropp stressar på mig att vakna och kanske minns jag dem ganska ofta på grund av att jag vaknar upp mitt i drömmen av smärtan. Även om jag ofta minns drömmarna så glömmer jag dem dock lika snabbt.

Drömmarna de två senaste nätterna handlade alltså om samma sak. Vi hade fest, hemma hos oss. Nattens dröm minns jag inte så väl, men den innan minns jag delar ifrån. Jag minns att jag kom hem från jobbet och då var det redan full fest hemma, trots att jag inte var där. Det var stökigt, dammråttor av stora mått hade samlats för att delta i festligheterna. Och i badrummet stod massvis av nya möbler inskuffade, så att man knappt kom in. Badrumsgolvet var fullt med jord och krossade krukor. När jag trängde mig fram i folksamlingen för att leta efter Fredrik hittade jag honom slutligen i sovrummet. Under täcket. Han sov. Mitt under festen! Sedan vaknade jag. Märklig dröm. Det kanske är dags att ha fest snart med tanke på drömmarna, men jag får väl se till att städa lite först. ;)

Igår var jag med jobbet och bowlade i Sundbyberg. Det måste vara säkert 10 år sedan jag bowlade senast, men jag trodde att Wii-bowlingen skulle ha hjälpt mig något. Ack så fel jag hade! Det var nog snarare tvärtom. Till en början hamnade bowlingklot efter bowlingklot i den vänstra rännan! Vad gjorde jag för fel? Efter några gånger fick jag lite välbehövda råd, det visade sig att mitt kast var bra, men jag stod snett. Efter den vetskapen satte jag 9 käglor på en gång, nu var jag i gång! Resten av bowlingen var väl föga framgångsrik, men 1 strike satte jag faktiskt! Och så glad jag blev! Camilla blev bowlingchampion (grattis!) med två imponerande serier med massvis av spärrar och strikes. Nästa gång får Camilla visa hur hon gör. ;)

Bowlingen avslutades med en tacobuffé i lokalerna. Vid det laget var jag väldigt hungrig så maten var mycket välkommen! Allt som allt var det en väldigt trevlig kväll med många skratt och där vi för en gångs skull lyckades samla (nästan) alla kollegor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar