tisdag 23 mars 2010

Kändisfamiljen #2

Den 3 mars skrev jag ett inlägg i bloggen som jag döpte till Kändisfamiljen #1, men jag glömde ju faktiskt en väldigt viktig ingridiens! Jag har ju själv varit med på TV relativt nyligen! Det var i ett avsnitt av Färjan som sändes för ett tag sedan och gick i repris för bara ett par veckor sedan.

Jag och kollegan Josefin blixtrade förbi i rutan i närmare 2 (hela!) sekunder. Vi var på kryssning och visste att det filmades för såpan Färjan och helt plötsligt stod kameramannen framför oss. Jag trodde inte att de filmade åt vårt håll, men det visade sig att så var fallet. Av någon (outgrundlig) anledning valde jag att plocka upp min mobiltelefon och filma kameran och det var precis det jag gjorde när kameran svepte förbi. Josefin (som blev döpt till Puff av regissörerna senare - jag hette Piff) lutade sig mot mig och skrattade. Sen var det över. Men folk påstod att de hade sett mig på TV efteråt, så vi syntes visst ändå, även om tiden var väldigt kort. Det var mina "2 seconds of fame" ;). Om jag hittar den gamla mobilfilmen senare ska jag lägga upp den här så får ni se hur det var från andra vinkeln, hur det var att filmas för en stor och populär såpa som Färjan ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar