måndag 9 augusti 2010

En regnig måndag i Prag

Nu har vi äntligen fått tag på internet till lägenheten! De har inte fixat den trådlösa uppkopplingen än, men vi hade tur att det råkade finnas ett usb-modem inne för utlåning precis nu. Inte för att vi sitter så mycket framför datorn här i Prag, men det är trevligt att kunna checka mail & dylikt när man kommer tillbaka efter en lång sightseeingdag. Eller bara att kunna googla något man sett, kolla morgondagens väderprognos osv. Vissa turer måste bokas via nätet m.m. Trots att vi har runt 2-300 TV-kanaler här så är det enbart CNN som inte är dubbat till något språk och nu är vi trötta på att höra om amerikanska börsen i bakgrunden hela tiden. ;)

I morse fungerade inte varmvattnet igen, så det blev frukost innan duschen. När jag förberett mig på att vara grinig på de snälla tjejerna som jobbar här blev jag överraskad när de nämnde problemet innan jag hunnit ta upp det och dessutom meddelade oss att problemet skulle vara löst inom 20 minuter. Då är det svårt att vara sur... Jag tycker verkligen att lägenheten vi bor i är jättefin och den har ett fantastiskt läge, men jag vet inte om jag skulle rekommendera någon av mina vänner att bo här. Det är mycket som krånglar och visst förstår jag att det inte är lätt i gamla byggnader, men detta kallas för "luxury accommodation" och vi betalar en hel del för att få bo så här fint, då ska det bara fungera. Det är enbart boendet som gjort att vår Pragvistelse inte har fått stämpeln "perfekt" so far.

Idag har det regnat en del, men varit behagligt i övrigt. Vi har varit och bokat guidad tur för imorgon och käkat en god lunch. Vi har promenerat en del och sedan har vi shoppat kristallglas. Sex stycken stora whiskeyglas och en massiv karaff i äkta Bohemian Crystal som vi förhoppningsvis får hem helskinnade. Ikväll blir det antagligen irlänsk pub och mat här i Prag. Imorgon Segway City Tour eftersom att det såg så roligt ut (se lördagens inlägg).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar