onsdag 12 augusti 2009

30 bast!

Jag passade på att fylla år under semestern också. Den 7:e augusti lämnade jag 20-åren bakom mig och klev in i 30-åren. Jag fick höra en hel del skämt om att nu var det dags att dra fram rullatorn, göra ansiktslyft och injicera mig med botox... Men jag kände mig överraskande nog inte speciellt mycket äldre än dagen innan. ;) Tyvärr fick jag en elak UVI dagen innan födelsedagen så jag fick ta det lugnt med firandet. Jag, Fredrik, Maria och Per käkade en fantastiskt god middag på Bistro Rival vid Mariatorget. Det blev, trots 15 mediciner i kroppen även en del drinkar och öl och vi avslutade kvällen på Old Beefeaters Inn på Götgatsbacken. Jag hade en väldigt trevlig födelsedag!

Dagen efter ordnade jag ett födelsedagsfirande hemma hos mormor för familjen. Jag, Maria, Fredrik och mormor ordnade med mat och dricka och familjen började droppa in runt 17-snåret. Bror Micke kom med barnen och syrran Cathrine och hennes Micke kom från Gotland på besök. Ett efterlängtat återseende! Mamma & pappa var överraskande nog de som kom först denna kväll. Tolv personer var vi allt som allt. En rolig kväll med god mat (om jag får säga det själv), många skratt och en hel del galna upptåg från barnen. Jag fick fantastiska presenter från hela familjen, dels i form av ekonomiska bidrag för att köpa ny dator, dels i form av blommor (en härlig blomma från mamma - kom inte ihåg vad den heter? och en vacker bukett från Ulrika), sedan fick jag också lite köksprylar från bror och upplevelser från mina systrar. Upplevelserna inkluderade en turridning på islandshäst tillsammans med Maria och en "vandring med vargar" på Kolmården från Cathrine & Micke. Det ska bli otroligt kul att få testa på båda upplevelserna!

Detalj dukning:

Denna vackra bukett fick jag från Ulrika:

Denna fina blomma fick jag från mamma & pappa:

Och så fina familjen:
Spillevinken Gustav vill gärna vara med på foto!

Mycket märkligt foto. Gustav springer in i sista sekund vilket orsakar att fokus hamnar på honom, men trots en suddig bild måste jag bara ta med detta foto, jag menar... Vad fasiken gör syrrorna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar