torsdag 6 augusti 2009

Renovering part I

Nu under semestern har jag försökt att ta tag i detta med renoveringen på nytt. Svårt att hinna med när man jobbar och kommer hem sent på kvällarna, helgerna räcker inte riktigt till. Första måndagen på semestern (27/7) åkte jag & Fredrik därför till IKEA och beställde ett klädskåp (PAX) som jag så länge längtat efter. Förvaring är verkligen något jag behöver och det var på tiden! Vi beställde ett skåp som täcker hela ena väggen (den vägg där det finns en dörr in till klädkammaren). Skåpet är 2 m brett (en 100- och 2 st 50-stommar) och 2.36 högt. Till skåpet beställde jag skjutdörrar i glas (PAX Tonnes) samt en hel del tillbehör i form av klädhängare, lådor och hyllor. Vi beställde även hemleverans och fick det levererat dagen efter.

På tisdagskvällen började således monteringen. Och vilken montering den krävde! På onsdagen blev vi ju dock avbrutna av att Smilla försvann och det påverkade ju arbetstempot för resten av veckan också. Men skåpet stod helt klart först igår, 5 augusti. Under den tiden har vi skruvat, spikat och svurit om vartannat. Fått åka tillbaka till IKEA för att lådor var felaktiga, för att köpa extra lådor osv. Men nu är det alltså äntligen klart! Nu återstår det bara att börja plocka in allt i det fina och rymliga skåpet.

För övrigt har jag äntligen beställt golv! Beslutet har suttit långt inne, men nu är det alltså fattat! Med oss hem från Fredells fick vi idag golvet till hallen och golv till kök och korridor är beställt. Smått fantastiskt faktiskt. Känns väldigt skönt. Blev lite orolig när killen vi skulle beställa golvet ifrån först inte hittade artikeln i pärmen och pratade om att Tarkett har gjort om hela sitt sortiment... Hade ju varit typiskt om golvet inte hade funnits längre när jag äntligen kommit till skott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar