onsdag 19 augusti 2009

Ny dator!

HP M9746

I söndags inhandlades det äntligen en ny dator! Jag har länge funderat på om jag skulle köpa en stationär eller bärbar. Valet föll slutligen på stationär då det inte fanns någon bärbar dator som ens var i närheten när det gäller prestandan. För den datorintresserade kan jag avslöja av bakom chassit på denna döljer sig följande: en fyrkärning processor (AMD Phenom II X4 810), hela 6 GB internminne, en 750 GB SATA-hårddisk och sist men inte minst ett ATI Radeon HD 4650 1024MB/3070MB grafikkort. Utöver det medföljer givetvis dvd-brännare med dual layer, usb-portar osv osv. Jag hittade denna pärla på OnOff där de dessutom har datorrea just nu, så jag blev inte heller helt barskrapad. Min förhoppning är nu att mitt liv ska bli något enklare och att LL ska kunna undvikas helt och hållet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar