söndag 20 september 2009

No more tjock-TV!

I tisdags åkte jag på en dunderförkylning. Jag klarade av den arbetsdagen, men på kvällen däckade jag i soffan trots att Magnus var här & kämpade med golvet. Kändes ju mindre bra att jag låg och slaggade då, men det fanns inte en gnutta energi kvar i kroppen. Resten av veckan har jag varit hemma från jobbet och först idag, söndag börjar det kännas mer stabilt. Jag hostar fortfarande mycket, speciellt på nätterna så det blir inte mycket sömn. Men ingen feber, knappt någon snuva kvar och bra mycket piggare!

I torsdags passade jag på att lägga ut en annons på Blocket för min gamla "tjock-TV". En 32" Panasonic från 2005 som funkade alldeles utmärkt, men vägde 60 kg och tog mycket plats. Fredrik har flyttat hit sin 40" Sony LCD och då fanns det inte någon mening med att ha min kvar. Jag trodde att det skulle bli svårt att sälja TV:n och jag har under några veckors tid spanat in marknaden och sett att de flesta i den storleken säljs för runt femhundringen. Så jag la ut en annons med försäljningspriset 600 kr på eftermiddagen. En timme senare kom första samtalet från en kvinna som var intresserad av att köpa den till hennes barn. Efter det avlöste samtalen, smsen (fick t.o.m. sms mitt i natten) och mailen varandra. Den första intressenten blev dock även den person som slutligen köpte TV:n. Hon kom över på fredag förmiddag och hade som tur var med sig en stor skåpbil med "hiss" och en vagn som vi kunde lasta TV:n på. Så det gick verkligen rekordsnabbt att bli av med den! Nu har vi börjat använda Fredriks TV och den är ju 100 ggr bättre!

Gamla Tjock-TV:n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar