måndag 28 september 2009

Vilken generation tillhör du?

Jag brukar inte göra självtest, jag vet ju att det för det mesta inte stämmer alls och om det väl stämmer så är det inte direkt några revolutionerande nyheter man får fram. Men nu fanns det ett test i Metro i morse som testar vilken generation man tillhör och ja, jag hade inget bättre för mig. Visst är det banalt och på gränsen till fördomsfullt, men här är det:

Testa dig själv
Vilket årtionde tillhör du?

Kommunikation:
a) Jag pratar om mig själv i tredje person.
b) Jag har provat på heta linjen.
c) Jag uttrycker mig på debattsidorna.
d) Jag går inte hemifrån utan min mobil.
e) Jag kan telefonnummer utantill.
f) Jag presenterar mig alltid med för- och efternamn.

Typord:
a) Lurig, neger, guldkorn.
b) Typ, shit, grym.
c) Sprillans, och?, det är en annan femma.
d) Hippa, maskineriet, förtjusande.
e) Jycke, fruntimmer, vederbörande.
f) Man, fränt, måhända.

Populärkultur
a) Folkets park.
b) Spice Girls.
c) 5 myror är fler än 4 elefanter.
d) Sean Connery.
e) Frukostklubben.
f) Barbie.

Räkna ihop vilken generation du egentligen tillhör genom att svara på frågorna och sedan kika här:

Kommunikation:
a) 40 b) 70 c) 50
d) 80 e) 60 f) 30
Typord:
a) 50 b) 80 c) 60
d) 40 e) 30 f) 70
Populärkultur:
a) 30 b) 80 c) 70
d) 50 e) 40 f) 60

Vissa av svaren kan ju diskuteras om vilken generation de främst hör hemma i... Men mitt svar blev ändå övervägande 80-talist! Nu är jag ju 70-talist men så nära 80 man kan komma utan att riktigt vara där, så jag kanske ändå känner mig mer hemma bland 80-talarna. Jag menar... fränt och måhända? Det är inte ord jag använder dagligen direkt. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar