fredag 11 september 2009

Renovering part II

Nu har jag tagit tag i detta med renoveringen på nytt, finally. Denna veckan har jag och Fredrik slitit med att röja ut hela köket, hallen och "korridoren" på möbler & prylar. Två väggfasta garderober har vi demolerat till små delar och slängt, vi har rensat ut en bokhylla, flyttat bokhylla, förvaringsmöbler, skrivbord, matbord & stolar m.m. Nu ekar det i köket! Ikväll drar jag och Fredrik till Fredells för att hämta golv och shoppa nödvändighter. Imorgon bitti börjar vi med att förbereda för spackling, riva bort lister, tejpa i evighet, skära bort tapetvådskanter och slutligen spackla. På söndag och måndag hoppas jag hinna med all den målning som behövs. Vi får se hur det går, foton kommer senare!

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot bilder! Vad blev det för golv?
    Kramar
    Cathrine

    SvaraRadera
  2. Bilder kommer, I promise! Har precis råkat ut för ngn form av förkylning/influensa och är hemma. Så fort jag orkar ska jag ladda upp lite foton. Det blev ett Tarkett laminat - vintage oak - himla fint tycker jag. Kommer foton snart så att du får se!

    *Distanskram*

    SvaraRadera